מדריך סליקה באינטרנט

בשנים האחרונות, יותר ויותר בעלי עסקים פותחים חנות מקוונת ברשת האינטרנט המציעה לקהל הלקוחות של העסק לרכוש מוצרים ושירותים שונים באופן מקוון.

היות ואין צורך בתשלום שכירות או תשלום נוסף למוכרנים בחנות בשעות הפעילות אפשרות זו מובילה לגידול ניכר ברווחי החנות ולעיתים בעלי העסקים מעדיפים לסגור את החנות הפיזית ולהעביר את כל הפעילות העסקית לזירה המקוונת.

אך, למרות היתרונות הרבים שמספקת האפשרות לרכישה מקוונת, עדיין קיימים מספר מכשולים מורכבים כאשר הראשון והחשוב מבינהם הוא כמובן היכולת לחייב את הלקוח מבלי לפגוש אותו.

אז איך בעצם עובד חיוב אשראי ברשת האינטרנט ?

חיוב הלקוחות דרך אתרי אינטרנט מתבצע כמעט תמיד על ידי שימוש בכרטיס אשראי. אבל, החיוב אינו מתבצע באופן ישיר על ידי בעל העסק או מנהל האתר.

בין הלקוח לבין האתר נמצאת מערכת נוספת שרבים מאתנו כלל לא שמעו עליה והיא כמובן המערכת לסליקת כרטיסי אשראי אשר  מבצעת פעולה דומה לפעולה שמבצעים מסופי האשראי בבתי העסק הרגילים.

המערכת מקבלת מהמשתמש את פרטי החיוב שהזין ומתממשקת אל מול שרתי המידע של חברות האשראי השונות. בשלב הראשוני מבצעת המערכת בדיקת תקינות לכרטיס האשראי ולאחר שהתקבלה תשובה חיובית תעבור המערכת להליך החיוב.

את אישור או דחיית החיוב על ידי חברת האשראי תשלח המערכת חזרה אל האתר והוא יציג זאת בעבור הלקוח בעמוד הרכישה הסופי. רק לאחר שבוצע החיוב בפועל ימשיך הליך הרכישה על ידי מערכת הניהול של האתר.

אז איך בעצם מטמיעים מערכת לסליקת אשראי באתר?

בפני כל בעל אתר או בעל עסק המעוניין להטמיע מערכת של סליקת אשראי עומד שלב מקדים בו עליו לפנות אל חברות האשראי השונות במטרה לקבל הכרה כספק אינטרנטי. בהליך זה יידרש בעל האתר להוכיח לחברות האשראי כי אפשרות הסליקה לא תנוצל לרעה או לפגיעה בלקוחות.

לאחר שיוכר כספק אינטרנטי על ידי חברות האשראי יוכל לבחור בעל העסק בשתי אפשרויות שונות לשילובה של מערכת הסליקה באתר האינטרנט שלו.

האפשרות הראשונה היא כמובן פיתוח עצמאי של מערכת סליקה מקוונת. הליך זה יקר ומורכב ולכן אינו נפוץ באתרים קטנים ובינונים אך הוא בהחלט יכול להפוך למשתלם כאשר מדובר באתר מכירות גדול ומורכב בה נדרשים שינויים מעת לעת או התמודדות עם ניהול עומסים מורכב.

אפשרות נוספת היא האפשרות לשימוש בשירותי סליקה ווירטואלים הזמינים לרכישה ברחבי הרשת. במערכת סליקה באינטרנט מסוג זה כל הליך הסליקה אני מתבצע בשרתים בהם מאוחסן האתר אלא באמצעות שרת סליקה ייעודי הנמצא אצל ספק השירות.

לאחר רכישת מנוי השימוש במערכת מחובר האתר אל שרתי הסליקה של ספק השירות באופן מאובטח. כל המידע הרלוונטי לרכישה עובר אל שרתי הסליקה והיא המערכת המבצעת את החיוב, לאחר שהתקלה הודעת הדחיה או האישור המערכת מעבירה את המידע חזרה למערכת ניהול האתר ותהליך הרכישה ממשיך.

הדיון בנוגע לאפשרות העדיפה מבין השתיים רחוק מלהסתיים. אך, נושא המחיר הוא הגורם המכריע במרבית המקרים ולכן רבים מבלי האתרים אשר משלבים באתריהם מערכת סליקה בפעם הראשונה יעדיפו לעשות זאת באמצעות שימוש בשירותי סליקה ווירטואליים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *