מדריך לתוכנות CRM

Customer relationship management המוכרים לנו יותר כראשי התיבות CRM  היא למעשה מערכת לניהול קשרי לקוחות בה עושות מחלקות שיווק, שירות לקוחות ומחלקות הטלמרקטינג של חברות רבות במשק.

תוכנות CRM  – מיקרו ומאקרו

תוכנות CRM פועלות ברמת המיקרו ומאקרו. ברמת המיקרו הן מאפשרות לנציגי השירות לעיין בכרטיסי לקוח שונים, להציג את פרטיים האישים, את המוצרים השונים שרכשו בעבר וכמובן לצפות בתיעוד פניותם האחרונות למוקד.

ברמת המאקרו תוכנות ה- CRM הן כלי מעולה לדרג הניהולי והן מאפשרות לו לקבל נתונים רבים אודות פעילות החברה כולה. המערכת יכולה לנתח ולהפיק דוחות רבים אודות גורמים שונים במערכת החלק מהתפלגות הלקוחות שלנו לקבוצות ועד לניתוח אחוזי ההמרה של הלקוחות.

איך פועלות תוכנות CRM?

תוכנות CRM הן למעשה תוכנות גרפיות בעלות ממשק משתמש נוח המותאם לצרכי החברה על ידי מתכנתי CRM. מאחורי הקלעים של אותו ממשק גרפי המוצג לנציגים ולמנהלים פועל כל העת חיבור אל בסיס הנתונים של התוכנה בו נשמר כל פריט מידע.

מאגר נתונים זה, אליו מתחברת התוכנה, גדל לאורך הזמן ובהתאם לנפח הפעילות העסקית של החברה המפעילה את תוכנת ה-CRM והוא הגורם המאפשר לדרג הניהול לבצע ניתוח נתונים מעמיק ולקבל החלטות מתאימות.

ניתוח הנתונים בתוכנות אשר מנוהלים בתוכנת CRM מאפשרת למנהלים להפיק דוחות מתקדמים ברמת משמרת, רמה יומית, חודשית, שנתית ואפילו על פני מספר שנים. באופן שכזה ניתן לחזות את השינויים העתידיים על פי דפוסי העבר.

יתרונות השימוש בתוכנות CRM

חברה, אשר בוחרת להשתמש בתוכנות CRM לניהול קשרי הלקוחות שלה תזכה במגוון רחב של יתרונות כפי שציינו קודם לכן. אך, קיים גם יתרון משמעותי בעבור לקוחות הקצה שלכם. המערכת תאפשר לנציגים להעלות את פרטי הלקוח במהירות ולצפות בהיסטוריית הפניות האחרונות ובכך לקצר את זמן השיחה ולהעלות את שביעות הרצון.

בנוסף, גם במקרים של אסקלציה לגורם בכיר יותר או למחלקה אחרת בחברה קיים יתרון משמעותי. היות וכל הגורמים השונים פועלים ביחד עם אותה תוכנת CRM  ומחובר אל אותו בסיס נתונים כל המידע זמין בכל רגע נתון בעבור כולם והלקוח אינו צריך לפרט את השתלשלות הדברים עד לשיחה הנוכחית.

תוכנות CRM  נפוצות

בעולם העסקים השימוש בתוכנות CRM  נפוץ במיוחד ותוכלו מגוון רחב של תוכנות CRM של יצרניות התוכנה הגדולות בעולם וביניהן חברת Microsoft, חברת SAP, חברת Amdocs הישראלית וחברת Oracle.

חשוב לציין כי החברות המפתחות את פלטפורמת ה – CRM מאפשר למתכנתים חיצוניים לערוך שינויים ולהתאים את המערכת לצרכי הלקוח. באופן שכזה תוכלו לרכוש פלטפורמת מאגרי מידע חזרה במיוחד ולהתאים אותה אליכם ואל אופן פעילות העסק שלכם.

אם העסק שלכם אינו פועל עדיין תחת מערכת CRM כדי שתעניקו מחשבה נוספת להליך ניהול קשרי הלקוחות שלכם.

תוכנות CRM

ידע הוא כוח וככל שיש לנו יותר ידע כך למעשה יותר קל יותר לאפיין את הלקוחות הפוטנציאלים שלנו בצורה טובה ועל ידי כך לשווק את המוצרים או השירותים שלנו באופן אפקטיבי יותר. כדי לנהל כמויות גדולות של מידע אנחנו זקוקים לאחת מתוכנות ה-CRM הקיימות בשוק.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *